Три дні всеукраїнський фестиваль готельно-ресторанної справи — HoReCaSHOW Lviv збирав на своїх майданчиках власників бізнесів, топ-менеджерів компаній сфери гостинності, справжніх зірок українського шоу-бізнесу.

Компанія Ribas Hotels Group також брала участь у цій масштабній події. Ми поговорили з директором фестивалю, шеф-кухарем, чемпіоном «OCEANMAN-2018», співзасновником кулінарної премії Chef’s UA AWARDS Иваном Янчишиним.

— Іване, влітку ви перепливли Босфор. Чи є щось спільне між дистанцією у шість з половиною кілометрів батерфляєм і організацією івенту у всеукраїнських масштабах?

— Коли всім важко на третьому відрізку, добавляємо сили, щоб на фініші мати гандикап. Це моя спортивна стратегія, яка допомагає у бізнесі. I завжди спрацьовує, повірте.

Що стосується HoReCaSHOW Lviv, цю ідею я привіз з Америки. Правда, там це суто ресторанна подія. Наш захід був розділений на кілька векторів: виставкову частину, лекції, кулінарні майстер-класи. Тобто одні гості купували квитки, спеціально для того, щоб відвідати лекції, інші — не виходили з зони майстер-класів від провідних шеф-кухарів України.

До слова, у нас існує правило: всіх спікерів запрошуємо без гонорарів. Пояснюємо, що надаємо майданчик для того, щоб вони теж розвивали свій бізнес. Будемо триматися цього правила стільки, скільки зможемо.

— Ресторанна сфера дійсно була дуже широко розкрита на фестивалі.

— Наразі вона мені ближча. Але я розумію, що в перспективі мені треба розділити цей захід на три напрямки. Тобто спочатку тільки: готель та ресторан. Потім додамо ще й бар.

До речі, вважаю, готелі дуже цікавим вектором розвитку, тому що у них вищі бюджети і стандарти. Тобто, там в принципі є стандарти. Тому ми будемо розвиватися разом. Скажу більше: в планах готельний форум навесні.

— До речі, кожного року ми проводимо навчальні івенти. Минулого року їздили з циклом лекцій до Буковелю. Цього року провели дводенний інтенсив для готельєрів південного регіону. Отож, могли б консолідувати зусилля.

— Ви знаєте, я нормально виглядаю в смокінгу і із задоволенням його одягну, щоб правильно влитися в готельну галузь. Крім того, можу долучитися волонтером до ваших семінарів. Я люблю набиратися досвіду і вважаю, що всі люди мають якісь свої інструменти. Мені цікаво їх отримувати і втілювати у деяких проектах.

— Іване, на HoReCaSHOW Lviv 2018 виступали люди, які вже стали брендами: наприклад, Діма Борисов, Євген Клопотенко, Оксана і Тарас Середюки та інші. Проте, людям завжди цікаве закулісся. Скажіть, що було найважчим у підготовці та проведенні заходу?

— Втримати партнерів. Мені здається, що причина у виборах, що наближаються. Великий бізнес заощаджує кошти. Це стратегія. I ми в такому потоці. Я не згоден з такою стратегією, тому що є практичний досвід, в якому Львів обходив лідерів ринку в період кризи у 2008 та 2014 роках.

Львів тоді продовжив працювати і був такою собі віддушиною. У нас щодень був траур, але люди працювали. І гості до нас з’їжджалися, з’їжджалися, з’їжджалися. Вони повністю витіснили іноземців, які перелякалися неспокою. Але Львів не перестав заробляти. І це тільки підтверджує, що коли ми набираємо обертів в моменти спаду, — отримуємо гандикап на фініші. I фініш у нас буде довгий.

— Судячи з усього, на проведенні масштабних всеукраїнських заходів у Львові ви не збираєтеся зупинятися. Але, як ви зауважили, власники багатьох бізнесів бережуть бюджет. Поділіться трьома інструментами масштабування бізнесу у цей непростий період.

1. Маркетинг.

Ми зараз не можемо обійтися без нього і повинні про це пам’ятати. Якщо наша компанія не є глобальною чи лідером ринку, то ми просто зобов’язані просувати свій продукт. Тобто маркетингу мало не буває.

2. Реінвестиція.

Зараз всі націлені на прибуток. Проте необхідно збільшити відсоток реінвестиції для того, щоб набрати обертів, коли всі, навпаки, акумулюють ресурси і зменшують бюджети на рекламу. Поле вільне. Людям мало, що демонструють. Вони готові побачити ваш продукт. Дійте!

Таким чином, реінвестиція за рахунок збільшення обсягу просування може стати виграшним інструментом. Наприклад, у нас на рахунку 20% на розвиток. Збільшіть їх до сорока і, однозначно, через 2-3 роки матимете приріст в 60%.

3. Кадри.

Вони, як відомо, рішають все. (посміхається) Чесно кажучи, я достеменно не знаю, що зараз треба робити, щоб отримати кваліфіковані кадри. Думаю, треба застосовувати якісь партнерські програми і залучати людей до свого бізнесу. Знаю цікаві приклади, де власники віддають частку своєї справи для того, щоб отримати кваліфікований персонал. Щоб він працював не на зарплату і з більшим ентузіазмом. Коли ви перетворюєте співробітника на партнера у вашому бізнесу, — він автоматично перестає бути людиною, яка смокче ваш бюджет. Він стає спеціалістом, який хоче разом з вами отримати більше вигоди.

— Вдячна за розмову. Маємо надію побачити вас не тільки у шефському кітелі, а й у смокінгу на заходах готельного сегменту.

— Обов`язково. Я абсолютно відкритий для будь-яких пропозицій та ідей.

Розмовляла Христина Вієр