За чотири роки побудував потужну компанію, яка впевнено вийшла на український ринок і керує готелями в різних куточках країни. Історію його успіху вже не раз публікували в українських та закордонних ЗМІ. Ще б пак, адже розповідь про те, як молодий хлопець взявся налагоджувати менеджмент на базі відпочинку невеликого курортного містечка і перетворив це в успішний бізнес — не може не викликати інтересу.

Сьогодні говоримо з генеральним директором керуючої компанії готельно-ресторанними комплексами Ribas Hotels Group Артуром Лупашко про бізнес, прогнози і, звичайно, Львів.

— Артуре, розкажіть, чим конкретно займається ваша компанія?

— Ми проектуємо і будуємо готелі під ключ, керуємо життєво необхідними процесами і забезпечуємо завантаження номерного фонду. Проводимо аудит вже наявної будівлі, прилеглої території та надаємо рекомендації, у що краще реорганізувати об'єкт: в готель, ресторан або хостел. Прораховуємо ризики. При необхідності проводимо реконструкцію на будь-якому етапі будівництва або проектування. Налаштовуємо відділ продажів, маркетингову стратегію, займаємося піаром, підбором персоналу та іншими процесами.

Якщо коротко, то даємо життя новому об'єкту, або забезпечуємо його друге дихання.

— Якими проектами особливо пишаєтеся?

— На даний момент у нас в управлінні знаходяться 25 об'єктів. Це готелі з різними рівнями зірковості, хостели, санаторії. Готуємо до запуску спроектовані нами об'єкти в Буковелі та Кароліно-Бугазі. Я готовий годинами розповідати про кожний із них.

Але мені особливо приємно, коли визнання роботи не обмежується виключно нашою гордістю. Відрадно, що багато готелів під нашим управлінням відзначені нагородами таких авторитетних туристичних порталів, як Booking, TripAdvisor, Hotels24.ua та іншими. В цьому році, наприклад, наш 4* бізнес-готель Wall Street, який ми спроектували і запустили півтора роки тому, став фіналістом престижного європейського конкурсу International Hospitality Awards. У фіналі також опинився ще один наш молодий проект — хостел Friday. До речі, 30 листопада в столиці на міжнародному форумі представляємо проект франшизи мережі хостелів. В недалекому майбутньому цю модель можна буде впровадити в будь-якому місті нашої країни. Тому ми відкриті для пропозицій щодо співпраці.

— Знаю, що ви займалися різними видами бізнесу. Чому зупинили свій вибір саме на готельній справі?

— У мого вибору було два критерії. По-перше, мені хотілося займатися тим, що буде приносити людям задоволення. В рамках чинного законодавства, звичайно.

І, по-друге, у мене, як у бізнесмена, є амбітні плани і я впевнений, що готельно-ресторанний бізнес — це та ніша, яка дозволить реалізувати їх усі.

Зрозуміло, це не тільки моє припущення. Я багато аналізував, вивчав звіти міжнародних порталів, стежив за світовими готельними брендами, за об'єктами різних категорій, їздив по країнах і набирався досвіду.

Крім того, досить переконливими є і цифри. Якщо, наприклад, порівняти прибутковість, яку власник отримає, здаючи в оренду житлову нерухомість, отримаємо цифру — близько 6%. Негусто, правда? У разі, якщо власник будівлі здає його під магазини — це 8%, а під офіси — й того менше — 7%.

Тепер найцікавіше. Прибутковість готельної нерухомості стартує від 9% і окупається близько семи-десяти років.

Маржинальність об'єктів залежить від категорійності. Наприклад, хостели дають близько 70% від загального валового доходу, готелі на три або чотири зірки принесуть приблизно 50%, а 5* готелі — від 30 до 70%. До слова, останні будуть найдовше окупатися, але прибуток від них буде більш стабільним, у порівнянні з готелями іншого рівня зірковості. Сезонні готелі Буковелю або південні об'єкти, розташовані на першій лінії від моря, теж принесуть 70% частки прибутку від ЗВД.

— Ваші прогнози дуже оптимістичні. Але чи буде попит на ці пропозиції?

— Однозначно, так. Мене радує, що українці стали більше подорожувати. За останні роки чисельність мандрівників збільшилася на двадцять відсотків. Я впевнений, що цей показник буде збільшуватися. Світова економіка ось уже кілька років невпинно росте. Це позитивно позначається на всіх країнах і сферах бізнесу.

В Україну, наприклад, їдуть туристи зі ста двадцяти шести країн світу. За даними Державної служби статистики велика частина приїжджих вказували метою відвідування туризм або приватну поїздку. Значна кількість приїжджають за культурним обміном, на спортивні змагання або у відрядження.

Львів, в цьому плані, — одне з найбільш популярних міст. Тільки в минулому році його відвідали більше двох з половиною мільйонів людей. 73% з цього числа — українці. Решта — 27% — поділили між собою мандрівники з Польщі, Німеччини, Туреччини та інших країн. За деякими даними гості міста витратили 615 млн. євро.

— Тобто інвестувати у Львів вигідно?

— А ще розумно і перспективно. Давайте згадаємо період з 2011 по 2014 роки. Він ознаменувався тим, що іноземні компанії забезпечили вкладення в розмірі понад 9 млрд. євро у майже 260 проектів. Основна маса інвестицій припала на Київ і це логічно. У Львові тоді запустили 7 проектів і створили більше тисячі робочих місць.

З 2014 року по 2017 роки з відомих причин вливань було менше. Для порівняння: закордонні інвестори внесли всього 3,3 млрд. євро. Незважаючи на це у Львові запустили близько двадцяти проектів, забезпечивши робочими місцями більше двох з половиною тисяч чоловік. До слова, Львівська область стала другою після Київської за обсягом залучених інвестицій. З 2014 року вона привернула близько 658 млн. євро. Для порівняння: в Київську область надійшло 687 млн. євро, а в Одеську — 596 млн. євро.

Львів і область дуже вигідні для інвестицій в готельно-ресторанний бізнес та інші сфери діяльності. І наша компанія буде рада надати професійну допомогу інвесторам, які планують побудувати успішний бізнес в цьому регіоні.

Розмовляла Христина Вiєр