Як і за що присвоюють зірковість готелям?

Про що говорить зірковість готелю? Про якість сервісу або все-таки про відповідність до списку певних параметрів та послуг? 

     Так, зірки говорять про друге, при чому вимоги в кожній країні свої, немає глобальних готельних "ревізорів". Саме тому готель 3 * в Європі може бути краще за багатьох єгипетських п'ятизіркових, а турецький п'ятизірковий готель буде в рази якісніше все тієї ж єгипетської п'ятірки. Відзначимо, що навіть в одній країні критерії для міських і пляжних готелів відрізняються. І це цілком логічно, адже якщо існує параметр - «перша лінія», то всі готелі Парижа або Мадрида не можуть претендувати на п'яту зірку. Зрозуміло і що формально п'ятизірковий готель повинен бути краще готелю, у якій 4, 3 і тим більше 2 зірки. Розбираємося, звідки взялися рейтинги готелів? 

      Ви зустрічали суб'єктивні відгуки туристів під популярними п'ятірками зі словами - «яка ж це п'ятірка, ледве тягне на три зірки, немає різноманітності їжі, маленькі кімнати, до моря 2 км », інше. «А в минулому році ми відпочивали в 3 * в Ніцці і там їжа була не гірше страви з ресторану з трьома зірками Мішлен». І це дійсно так.
Як думаєте чому таке трапляється? 

     У різних країнах класифікація готелів регулюється законами (так відбувається в Бельгії, Данії, Іспанії), управліннями по туризму (Франція, Великобританія) або асоціаціями готелів (Німеччина, Австрія, Швейцарія). У багатьох країнах Європи з 2010 року діє єдина система Hotelstars Union, у ній 270 критеріїв. Експерти приїжджають в готель і оцінюють за всіма параметрами. А за підсумками видають свідоцтво: кому "5 *", кому "3*".
До речі, у багатьох країнах готелі не зобов'язані проходити перевірку. І більшість пристойних готелів, особливо приватних, зірок не мають їм і так добре. Живуть за рахунок репутації так званого сарафанного радіо, все тих же позитивних відгуків і рейтингу загальновідомих систем бронювання. Що говорить про те, що в принципі відсутність зірок - така ж умовна штука, як їх кількість. 

     Що стосується готельного бізнесу в Україні рішення про присвоєння категорії або зірки приймає Комісія зі встановлення категорій готелям та іншим об'єктам, призначеним для надання послуг з тимчасового розміщення. Склад Комісії формує ГАРТ. На сьогоднішній день в Україні функціонують 197 готелів, що мають дійсне свідоцтво, інакше - певну кількість зірок. Серед них 36 готелів відповідають категорії «п'ять зірок». Найбільша кількість статусних закладів розміщення сконцентровано в туристичній Одесі і області - 15 готелів. Срібло отримала столиця і Київська область, які разом налічують 8 топових готелів.За 5 готелів такого ж статусу працюють в Харкові і Львові, в Івано-Франківській області (але не в обласному центрі, а в районі Буковеля). 

     У світі навіть є кілька готелів, які називають “семизірковими”. Насправді розвіємо цей міф, це всього лише грамотний маркетинг під слоганом «ми перевершуємо всі очікування». Наприклад, в Дубаї «Бурдж аль-Араб» всі номери двоповерхові, і найменший з них - 170 кв. м. А в Абу Дабі «Емірейтс пелас» люкси оздоблені натуральним золотом і до кожної категорії номера приставлен свій особистий Батлер. У 2017 році в Сеулі відкрився готель Signiel. Він знаходиться в хмарочосі висотою в 555 метрів, ліфти там їздять зі швидкістю 600 метрів на хвилину. Постояльці можуть замовити трансфер до готелю на вертольоті, а в барі готелю зібрано найбільшу колекцію шампанського у всій Південній Кореї. А найдорожчі апартаменти займають цілий поверх хмарочоса.

     Марно гадати, чому в різних країнах діють різні системи оцінки готелів - це те ж саме, що питати, чому в різних країнах різне законодавство. Головне - що по суті системи оцінок в різних місцях і різних компаніях влаштовані схоже. Головні показники для них - площа і наповнення номерів, кількість послуг, що надаються, аутлет - ресторани, басейни і т. д.

     І все-таки, не існує універсального, «самого правильного» рейтингу, так само, як не існує і міжнародних стандартів для готелів. Більш-менш універсальну оцінку закладу можна дізнатися, подивившись його «народний» рейтинг - наприклад, на Booking.com або TripAdvisor. Там залишають відгуки гості з різних куточків світу, а бали, які вони виставляють готелю, складаються в середнє арифметичне. Для багатьох готелів висока оцінка на такому сайті сьогодні не менш важлива, ніж рейтинг від престижної компанії. Багато хто прагне поліпшити умови в своєму готелі саме для того, щоб підняти свій бал на Booking.com. 

     Резюмуючи вищесказане хочемо відзначити, що, якщо ви хочете вибрати готель своєї мрії, читайте відгуки відвідувачів, уважно читайте опис готелю і довіряйте власній інтуїції. Коли справа доходить до ваших смаків і вашого комфорту, ніякі експерти і рейтинги вам не допоможуть. Тому що найкращий експерт в цьому - ви самі.

Підпишіться на наш Instagram

Ми ділимося добірками корисних статей про просування бізнесу, а також перевірені фішки маркетингу.

Підписатися
Partners
Partners
Partners
Partners
Partners
Partners
Partners
Partners
Partners

Створити аккаунт

або
Registration
Registration

Вход

Registration
Registration

або увійдіть за допомогою соціальних мереж
Свяжитесь с нами!